donderdag 27 augustus 2009

Vakantie 2009; de Franse Alpen


Deze zomer lag onze vakantiebestemming in de Alpen, zoals al was te lezen in onze vooraankondiging. We hadden het ambitieuze plan om over sangles te lopen in het Chartreusemassief. Het was een prachtig gebergte. Nog niet zo hoog, het zijn de Vooralpen, maar toch geweldig mooi en niet zo druk.

Maar ja, die sangles... Het was mooi, maar soms ook wel iets te griezelig. We hadden nog even het plan een tweedaagse stoere tocht in de Aravis te gaan doen, maar zijn even met beide benen op aarde geplaatst door mijn falende stoerheid. Misschien was het een beetje te snel om zo snel al spannende dingen te doen, en hadden we moeten beginnen met een paar rustige wandelingen om te wennen aan de bergen na een jaar vlak Nederland. Maar ja, er was niet zoveel tijd, en wellicht zijn we daarom iets te hard van stapel gelopen. Maar spijt heb ik nergens van. De tochten waren prachtig, ook al moesten we ze hier en daar aanpassen. En hoewel het mijn ambitie blijft om spannende dingen te ondernemen in de bergen, lag dit keer mijn grens lager dan gedacht. Maar volgend jaar zien we wel weer hoe het verder gaat.

De tweede week was een stuk rustiger. We stonden later op en genoten van de heerlijke luxe van het gehuurde chalet. Bijna elke dag stond er wel een wandeling op het programma, maar meer dan 600 meter hoogteverschil hebben we niet meer overbrugd. Een relaxte week met 2 spannende uitstapjes in een raft en fantasticable.

In de berichten hieronder kun je alles lezen over onze vakantie en foto's zien. Ik heb het je gemakkelijk gemaakt en je hoeft niet van beneden naar boven te lezen, zoals normaal bij blogs, maar ik heb de eerste dag bovenaan gezet en de laatste dag onderaan.



Geen opmerkingen: