donderdag 27 augustus 2009

Trou du Glas

Onze eerste wandeling zou een rustige inloopwandeling zijn met een sangle, maar nog niet zo'n spannende. Voordat we op de sangle waren volgden we echter een stuk van de GR9 die ons langs de Trou du Glas bracht, een grot waar je tot zo'n 100 meter in kan lopen.

Voorbereid als we waren, haalden we onze voor deze vakantie aangeschafte Petzlelampjes te voorschijn (die op de camping, waar niet veel verlichting was, ook heel handig waren!).

Het was bijzonder om met z'n tweeën zo'n groot donker gat in te gaan, en ik schrok wel even toen ik vanuit een gat boven me een afgebroken klimtouw zag hangen. Wat zou het verhaal daar achter zijn?

Christiaan vond het erg leuk in die grot en was zelfs nog bereid om zich op zijn buik door een gat te wringen om nog wat verder te kijken, maar bij mij sloeg op de één of andere manier een raar soort paniek toe die me claustrofobisch maakte. Voor mij was het goed geweest, ik was klaar om onze wandeling naar de sangle te vervolgen.

Geen opmerkingen: