vrijdag 19 augustus 2016

Van Stans naar Lamsenjoch hütte


Onze eerste wandeldag was de zon nergens meer te bekennen. Alle regenkleding mocht aangedaan worden bij aanvang van onze wandeling met zo'n 1400 meter stijgen. Omdat het ontbijt pas vanaf 8 uur was en we de auto nog weg moesten zetten, konden we pas rond 9 uur beginnen aan onze tocht omhoog. Voor de Wolfsklamm moet €4,50 betaald worden en het is een verschrikkelijk druk stuk. Bij mooi weer. We liepen er helemaal alleen en gratis doorheen en het water uit de lucht werd mooi versterkt door het watergeweld dat door de kloof denderde. Het had wel wat weg van de Piranha in de Efteling, vond ik. Ondanks het weer was het toch wel mooi en ik denk dat ik er nu meer van kon genieten dan wanneer er hordes mensen om me heen zouden lopen.


Helaas bleek onze regenkleding niet langer dan 30 minuten werkzaam. Ook mijn regenhoes bleek het vele water niet aan te kunnen. Het is niet echt lekker lopen in die natte, klamme kleren, maar ja, we hielden goede zin en liepen gestaag door naar de hut. Vanuit Vomp zou de tocht 6 uur duren had ik gelezen, en hoewel we een andere route namen, bleef het hoogteverschil bijna gelijk, dus ging ik er vanuit dat we ook wel zolang onderweg zouden zijn. Misschien ook wel doordat we stevig doorstapten en weinig pauze namen, kwamen we 4 uur later al aan in de Lamsenjochhütte. Het Trockenraum was nog redelijk leeg, dus we konden snel alles uitdoen en droge kleren aantrekken (we vertrouwen natuurlijk niet alleen op een regenhoes voor droge spullen, gelukkig blijft een ouderwetse plastic tas wel waterdicht, wanneer er tenminste geen gaatje inzit).


Het was tijd voor de tweede pijler van onze vakantie, naast bergwandelen, het boekje lezen en eten in de hut.


Het was een gezellige hut, maar het eten 's avonds viel een beetje tegen. De hut zat goed vol. Een aantal van de gasten zullen we komende dagen blijven zien, omdat ze dezelfde route lopen. Het zijn onder andere een paar Nederlanders met een mooie kartonnen map met papieren erin waar hun tocht op staat beschreven. Dat zal ongetwijfeld het werk van SNP zijn.

Geen opmerkingen: